Open Badges & Diplomavrij leren

Open Badges zijn een mooi middel diplomavrij leren te faciliteren. “We moeten kunnen kiezen om met onze passie en talenten aan de slag te gaan op een compleet modulaire manier.”

Doel: Digitaal (h)erkennen en waarderen van kennis en vaardigheden die binnen en buiten school geleerd worden of zijn. Elke lerende kan zijn persoonlijke levensloop met Open Badges vastleggen en toegankelijk maken voor iedereen, zoals bedrijven en onderwijsinstellingen. Leren en werken zijn hierdoor onlosmakkelijk met elkaar verbonden. Klik hier om de bijbehorende graphic te downloaden met het waarom, hoe en wat van Open Badges.

ENGLISH: Open Badges are a great tool to facilitate degree free learning. “We should be able to choose to work with passion on our talents in a complete modular way.”

Goal: Digital recognition and appreciation of knowledge and skills, which have been or can be learned inside and outside of school. Everyone, as a life long learner, can claim Open Badges during its lifetime and make it accessible to organizations like companies and educational institutes. Lifelong learning and working are therefore inherently connected.  Click here to download an English version of this graphic.

Toelichting: Dit gedachtegoed is niet perse hoe Fontys of het Fontys Educatief Centrum kijkt. Dit gedachtegoed is ontwikkeld door Anne Nabuurs, Harm van den Wijngaard en Martijn Derksen. Hoe dit zich verhoudt tot andere graphics (MoNaTISA & MoNa2ISA) zie je hieronder.